Gestion Micro-Entrepreneur: Förenkla din företagsredovisning
Gestion Micro-Entrepreneur (Gestion-ME) är en gratis iPhone-applikation som är utformad för att effektivisera bokföringen, faktureringen och offertprocessen för mikroföretagare. Denna app är speciellt anpassad för enskilda företag som omfattas av det mikroföretagare skattemässiga regelverket och inte är momspliktiga.
Gestion-ME syftar till att förenkla arbetet för mikroföretagare genom att erbjuda funktioner för att hantera kommersiella verksamheter, såsom att skapa offerter och fakturor, samt registrera intäkter, inköp och andra finansiella transaktioner. När dessa operationer har registrerats kan appen omedelbart generera olika periodiska rapporter som är nödvändiga för ekonomisk kontroll och redovisning, inklusive intäktsböcker, inköpsregister och fakturalistor.
Med Gestion-ME kan du hantera flera bokföringsfiler, där varje fil representerar hanteringen av en annan mikroföretagare. Appen erbjuder funktioner som filkonfiguration, hantering av klientofferter och fakturor, registrering och avstämning av intäkter, registrering av inköp, hantering av tredje part (klienter, leverantörer, etc.), beräkning av årlig omsättning och resultat, beräkning av URSSAF-deklaration (månadsvis eller kvartalsvis), övervakning av likviditet (bankkonton, kontanter), generering av olika ledningsrapporter och grafisk representation av likviditetsbalanser och intäkter per klient/leverantör.
Gestion-ME är utformad för att fungera på iOS-enheter, inklusive iPhone och iPad, och kräver minst iOS 12.0 för installation. Den kan laddas ner och installeras från App Store.
Observera att all data som matas in i Gestion-ME, inklusive filer och operationer, lagras säkert på din iOS-enhet och delas inte eller lagras på en internetserver. Åtkomst till appen och dess data kan endast ges till personer med fullständig åtkomst till din iOS-enhet. För att ytterligare skydda dina data kan du aktivera lösenordsskydd inom appens inställningar.